Přeskočit na hlavní obsah
  MilThe - Vlaky



  • Novinky
  • Kdo jsem a o mém YouTube kanále
  • Výzvy
    • 2025
      • 🛤️ Výzvy 2025 začínají!
      • 🚂 Tabulka a výzvy
  • Některá zajímavá videa z mého YouTube kanálu
  • Galerie
  • Odkazy a kontakt

Hradec Králové-Slezské Předměstí

25 led, 2025, Žádné komentáře

🚂 Výzva: Navštívit (ne projíždět) 200 nádraží v ČR

🛤️ 13. Nádraží – Hradec Králové-Slezské Předměstí
📅 Datum návštěvy: 25.01.2025

🏞️ Popis

Stanice Hradec Králové-Slezské Předměstí se nachází v severní části města a slouží převážně regionální dopravě. Svou polohou doplňuje hlavní železniční stanici v Hradci Králové a umožňuje snadnější přístup k železniční síti pro obyvatele této části města. Ačkoli budova nádraží působí nenápadně, plní významnou roli v dopravní obslužnosti regionu. Prostor stanice je poměrně rozlehlý a nabízí více kolejí, což umožňuje odbavení vlaků různých směrů.

Stanice je situována v mírně zakřiveném úseku tratě, což ji činí vizuálně zajímavou. Přestože většina vlaků zde zastavuje pouze krátce, působí místo poklidným dojmem a díky své velikosti i přehledností. Významnou roli zde hraje i návaznost na městskou hromadnou dopravu, která propojuje stanici s dalšími částmi Hradce Králové.

🖼️ Zajímavosti

  • Budova prošla rekonstrukcí a její současná podoba spojuje moderní prvky s původním architektonickým stylem.
  • Kolejiště má poměrně rozmanitou strukturu, což odráží jeho dřívější širší využití.
  • Nádraží se nachází v lokalitě, která má historickou spojitost s rozvojem železnice v Hradci Králové, a přestože dnes slouží primárně osobní dopravě, dříve zde býval čilý ruch.

📜 Historie nádraží

Stanice vznikla jako doplněk k hlavnímu hradeckému nádraží, aby zajistila lepší propojení severní části města se železniční sítí. Postupně se stala důležitým bodem pro regionální spoje, a ačkoli není tak vytížená jako hlavní nádraží, její role v dopravním systému města zůstává nezastupitelná.

Dříve zde fungovaly i nákladní služby, které však postupně ztratily význam. S modernizací železnice a přechodem na efektivnější logistická řešení se stanice zaměřila primárně na osobní dopravu. I přesto si uchovala některé prvky starší infrastruktury, které dodávají místu specifickou atmosféru.

📸 Fotogalerie

  • Fotka 1: IMG_20250125_144918.jpg

Osobní vlak stojící ve stanici na pozadí typického městského okraje, kde se železniční infrastruktura prolíná s obytnou zástavbou.

  • Fotka 2: IMG_20250125_145018.jpg

Nádražní budova v charakteristickém stylu s výrazným označením, které dominuje jednoduchému, ale funkčnímu vzhledu stanice.

  • Fotka 3: IMG_20250125_145058.jpg

Pohled na kolejiště s nádechem industriální atmosféry, kde se mísí historie se současnou železniční dopravou.

  • Fotka 4: IMG_20250125_145102.jpg

Otevřený prostor stanice s rozsáhlými kolejemi, které připomínají dřívější význam tohoto místa v železniční síti.

📝 Moje dojmy z návštěvy

Hradec Králové-Slezské Předměstí je menší stanice s klidnou atmosférou, která však hraje důležitou roli pro místní obyvatele i regionální cestující. Přestože nejde o velké dopravní centrum, je zde cítit železniční historie a funkčnost místa, které zůstává klíčovým bodem pro dopravu v této části města.

Překvapila mě celková udržovanost stanice, která působí čistým a přehledným dojmem. Budova nádraží sice není architektonicky výrazná, ale splňuje svůj účel a dodává místu na autenticitě. Když jsem zde chvíli čekal, měl jsem možnost vnímat, jak se zde střídají různé skupiny cestujících – od místních dojíždějících až po studenty, kteří využívají spoje směřující do dalších měst.

Celkově na mě stanice působila jako klidné, ale přesto živé místo, kde se minulost stále odráží v přítomnosti. Byla to zajímavá zastávka v mé výzvě a určitě stojí za návštěvu.

🔄 Pravidelné aktualizace

Výzva pokračuje! Další nádraží budou přidávána postupně. 🚂

Vytvořil: Milan Thér pomocí nástrojů Mozello a ChatGPT
© Milan Thér 2021-2025